Fysio flow til brystopererede

Fysio flow er særligt velegnet efter en operation for brystkræft.

Fysio flow er træning for kroppens bindevæv. Bindevævet kan blive stramt efter både at have gennemgået operation og strålebehandling. Inaktivitet og stress er ligeledes faktorer der nedsætter gliddet imellem de forskellige lag af bindevæv.

Det kan føles stramt i armhulen, og det kan “trække” helt ud i armen eller om imellem skulderbladene. måske føler du det snurrer ud i fingrene? Når “flowet” eller gliddet imellem de forskellige bindevævslag er nedsat, bliver det stramt, og kan forårsage smerte og nedsat bevægelighed.
Med fysio flow arbejder vi på at forebygge og løsne disse bindevævslag, således at arvæv, nedsat bevægelse og smerte undgås.
Det foregår gennem små bløde bevægelser, dynamiske stræk og mobilitetsøvelser. Vi afslutter med afspænding.

Hvem kan deltage

– tidligst 14 dage efter brystoperation
– brystrekonstrueret 4-6 uger efter operation ( snak med din læge eller kontakt mig hvis du er i tvivl)
– du kan godt deltage hvis du er i strålebehandling, hvis du ikke er forbrændt med sår. ( snak med din læge hvis du er i tvivl)

Sted

Buchwaldsgade 15b, st. th

Terapi Fyn

5000 Odense C

P-forhold: Der er parkeringsmulighed på Tolderlundsvej eller i Thrigefirkanten. Der er også indgang fra Tolderlundsvej 16

Tid

Start 22. februar 2018,  6 gange i alt på følgende datoer:

22.februar, 1.marts, 8.marts, 15.marts, 22. marts og 5. april

TID:  kl.  17.00 – 18.15

NYT HOLD STARTER TORSDAG D. 19. APRIL

Antal

Max 8 deltagere.

Pris

660kr.

Danmark yder tilskud til holdet, se under fanen ”priser”

Tilmelding
Brug nedenstående formular, eller kontakt mig på lena@fin-fysio.dk eller mobil 22149724

Tilmelding - vælg venligst hold.